FANDOM

W lokacji Bocznica, w południowo-wschodniej części kopalni przy Mantarze, na poziomie -1:

Bocznica
Wyjścia: west
Dotarłeś na koniec korytarza. Nie ma tu nic oprócz krótkiej bocznicy na
wagoniki czekające na załadowanie. Cały mechanizm jest tak przerdzewiały,
że raczej do niczego się nie nadaje. Widzisz, że na bocznicy stoi tylko
jeden wagonik, zaś obok niego sterczy pordzewiała dźwignia.
Patrząc na dźwignię zwrotnicy nachodzi Cię straszliwa ochota żeby za nią
pociągnąć. Jednak wajcha ani drgnie, trzeba by chyba szmatki i smaru.

Po zakupieniu smaru i szmatki oraz powrocie do lokacji:

Nabierasz na szmatkę smaru i wcierasz go w oś dźwigni oraz między tryby. Po paru minutach pracy wygląda na to, że dźwignia jednak da się pociągnąć. Ochoczo więc szarpiesz za nią, a ona z pewnym oporem daje się przesunąć ale do ziemi. Widzisz,  że dwie szyny powoli i skrzypiąc niemiłosiernie przesuwają się pod koła wagonika. Dwa bolce klinujące koła, cofają się i wagonik zaczyna powoli sunąć po torach. Przezornie odsuwasz się z torów i wagonik właśnie Cię mija. Czy wskakujesz do niego?
1) Tak
2) Nie

W przypadku odmowy:

Widzisz, że wagonik skręca na południe ledwo trzymając się torów. Z coraz dalej dobiega Cię stukot kół, po czym cichnie, a sekundę później dobiega Cię łomot i straszliwy rumor.

W przypadku skorzystania z wagonika:

Łapiąc za krawędź przesadzasz ściankę i po chwili suniesz razem z wagonikiem, który zaczyna przyspieszać coraz bardziej, bierze ostro parę zakrętów, mało nie wypadając z torów, po czym ze straszliwą szybkością uderza w ceglaną ścianę, która rozpada się w kupę gruzu i odłamków. Siła bezwładności wyrzuca Cię w rozpadającą się ścianę z wagonika i boleśnie się obijasz.
Koniec chodnika
Wyjścia: east west
Stoisz przed ceglaną ścianą w której zieje spora dziura. Mały górniczy wagonik stoi wbity w kupę gruzu u jej podnóża, najwyraźniej niedawno wyrżnął w ścianę rozbijając ją. Widzisz, że wagonik wybił pokaźną dziurę w ścianie, za którą biegnie prostopadły korytarz.
Otrzymujesz 460 punktów doświadczenia.